علیرغم میل قلبی قهرمان وزنهبرداری جهان و به اصرار پزشکان - کجائید ای سبکبالان عاشق
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه چیز است که نشانه اصابت رأی است : خوب برخورد کردن و نیک گوش کردن و پاسخ نیکو دادن . [امام صادق علیه السلام]
کجائید ای سبکبالان عاشق
حسین ( پنج شنبه 87/5/3 :: ساعت 10:21 صبح )

حسین رضازاده ، قهرمان سنگین وزن وزنه‌برداری جهان، اعلام کرد: با وجود خواست قلبی و میل باطنی خود به توصیه و درخواست موکد پزشکان و متخصصان و مسئولان فدراسیون وزنه برداری از شرکت در مسابقات المپیک پکن انصراف داد.

در پی درخواست موکد پزشکان، متخصصان، رئیس فدراسیون، رئیس کمیته فنی، سرمربی تیم ملی و سرپرست تیم های ملی وزنه برداری مبنی بر عدم شرکت حسین رضا زاده در مسابقات وزنه برداری المپیک پکن این قهرمان ملی و برنده مدال‌های متعدد جهانی اعلام کرد که با وجود خواست قلبی و میل باطنی خود به توصیه و درخواست موکد پزشکان و متخصصان و مسئولان فدراسیون وزنه برداری از شرکت در مسابقات المپیک پکن انصراف داد.

متن نامه پزشکان و مسئولان فدراسیون وزنه برداری به حسین رضا زاده و پاسخ وی به شرح زیر است:

برادر عزیز آقای حسین رضا زاده

قهرمان محبوب جهان و المپیک

با سلام و آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون شما در هر حال و هر سنگر اعلام می دارد، رضا زاده عزیز، رضا زاده قهرمان و رضا زاده پهلوان، بر هیچ کس پوشیده نیست که شما برای کسب موفقیت، به اهتزاز در آوردن پرچم ایران و طنین انداز نمودن سرود جمهوری اسلامی طی چند سال گذشته چه زحمات و مشقت هایی را متحمل شده اید و برای رسیدن به این جایگاه با چه آسیب دیدگی ها و صدماتی روبرو شدید.

کسب بیش از 20 مدال طلای المپیک، جهانی، اسیایی و مسابقات بین المللی بی شک میسر نمی شد مگر با انگیزه ای فراوان، تلاشی وافر و همچنین توکل و توسل به خدا و ائمه اطهار که جنابعالی ضمن رسیدن به این مهم توانستید با بانگ یا ابوالفضل (ع) مذهب تشیع را نیز به جهانیان بشاسانید.

کسب و حفظ عنوان قویترین مرد جهان طی 8 سال گذشته نیز جزو گنجینه و افتخاراتی بود که شما برای ملت شریف ایران بدست آوردید. مردم و مسئولین همگی به خلوص نیت و پاکی شما ایمان داشته و اذعان می دارند که حسین رضازاده بعنوان فرزند پاک میهن اسلامی دین خود را به ایران و ایران زمین و ایرانی در سرتاسر دنیا ادا کرده است.

حال در آستانه بازیهای المپیک 2008 پکن و سومین هماورد بزرگ پیش رو باید درخواستی نمایم که مطرح کردن آن برای من و همکارانم، کادر فنی تیم ملی و پزشکان نیز بسیار سخت و دردناک است. اما چاره ای نیست چرا که ما حسین رضازاده ای سلامت می خواهیم نه مدالی به هر قیمت.

ما حسینی می خواهیم که بماند و الگویی شود برای تمام نونهالان و آینده سازان ایران زمین، حسینی که در اوج و با تنی سلامت بماند و در موقعیت و جایگاهی دیگر برای مردمش که همیشه شاد کردن آنها مهمترین هدفش بوده تلاش نماید.

حسین جان گرچه این خواسته برای ما سخت ترین درخواست در طول زندگی می باشد اما بخاطر خود تو و میلیونها ایرانی که دوست دارند قهرمان و پهلوانشان را سلامت و پابرجا ببینند ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های فراوانی که برای سربلندی و افتخار ایران نمودید اعلام می دارم که به توصیه پزشکان و متخصصان و با توجه به آزمایشات انجام شده و گزارش پزشکان متخصص مبنی بر منع فعالیت سنگین و اضطراب آور توجه نموده و از حضور در بازیهای المپیک 2008 پکن که مطمئنا دیداری سخت و سنگین خواهد بود انصراف دهید.

البته تا پیش از اعلام نهایی آزمایشات پزشکی و تشخیص دقیق آنان برای خود من هم قابل قبول نبود که قویترین مرد جهان از حضور در المپیک و کسب سومین طلا پا پس بگذارد، اما حال چاره ای جز این نیست و من همانند یک پدر که به چیزی جز سلامت فرزندش توجه ندارد از تو می خواهم که بخاطر خود، خانواده، علاقه‌مندان و تمام ایرانیان این خواسته سخت اما جدی را بپذیری. با این امید که در سایر سنگرهای خدمت به میهن عزیز موفق و موید باشی.

ضمنا این تصمیم در کمیته فنی فدراسیون مطرح و مورد تایید قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، این نامه به امضای بهرام افشارزاده رئیس فدراسیون، حسین صادق‌دوست پزشک معتمد فدراسیون، پرویز جلایر رئیس کمیته‌ی فنی، بهمن زارع سرمربی تیم ملی و مسعود قاسمی سرپرست تیم‌های ملی رسیده است.

 * نامه حسین رضا زاده قهرمان سنگین وزن وزنه برداری جهان به بهرام افشارزاده رئیس فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران

 جناب آقای افشارزاده

ریاست محترم فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام،

عطف به نامه شماره 274/1457 مورخ 87/4/31 فدراسیون با امضای جنابعالی، پزشک متعمد فدراسیون، رئیس کمیته فنی، سرپرست و سرمربی تیم های ملی وزنه برداری، همانطور که اطلاع دارید، اینجانب از سنین نوجوانی و بیش از 15 سال است که در خدمت ورزش و کسب افتخار برای میهن عزیز و مردم گرانمایه این مرز و بوم هستم و در این 15 سال لحظه ای از تلاش و کوشش و پایداری نه ایستاده ام و کارنامه درخشانی از پیروزی ها و درخشش در بزرگترین میدان های مبارزه با پولاد سرد داشته ام و بارها در رویدادهای بزرگ جهانی همچون بازیهای المپیک، بازیهای آسیائی و رقابت های جهانی با به دست آوردن مدال طلا و رتبه نخست این رویدادها گرانبهاترین مدال های افتخار را به سینه ملت شریف و بزرگوار ایران زمین آویخته و پرچم پرافتخار میهن را بر فراز بلندترین قله های بالندگی به اهتزاز درآورده و مردم جهان را واداشته ام که همراه ایرانیان سرود جانبخش ملی اران را زمزمه کنند، تا این جا که مورد تفقد رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته و با پیام ایشان احساس سربلندی و غرور نمودم و در عین حال مرهون محبتهای کلیه مسئولان محترم کشور اعم از مسئولان ورزشی و غیرورزشی، رسانه ها و مطبوعات شدم.

اطمینان دارم که دوستان جوان من به خوبی قادر خواهند بود که افتخارات ملی ما را بار دیگر در بازهای المپیک 2008 پکن تکرار کرده و استمرار ببخشند و به همین جهت توصیه پزشکان را می پذیرم.

در این رویداد هر چند که در تمام لحظه ها همراه و پا به پای دیگر قهرمانان ملی تلاش مضاعفی را برای به دست آوردن پیروزی قهرمانان ایرانی به عمل خواهم آورد و تمامی تجربیات و دانشی را که طی این ساله ها پرمشقت آموخته ام در اختیار همرزمانم قرار خواهم داد تا انشاء‌الله به یاری حق و با دعای مردم خوب میهن اسلامی و با تمسک به ائمه اطهار و به خصوص حضرت ابوالفضل (ع) بار دیگر برق شادمانی را در چشمان مردمی که طی این سالها همیشه و به هر شکل و صورت مرا مورد توجه، تشویق، محبت و لطف خالصانه خود قرار داده اند مشاهده کنیم و این بار نیز همگی و یکپارچه سرود مقدس کشور پهناور اسلامی خود را در اوج شکوه و قدرت مترنم کنیم.

جناب آقای افشارزاده، ضمن عذرخواهی مجدد و تشکر از آن همه محبت پدرانه، مشفقانه و دلسوزانه که در حق من مبذول نمودید، خواهشمند است مراتب اعتذار مرا به هر نحو که صلاح می دانید به پیشگاه مردم شریف ورزش دوست برسانید تا در جریان قرار گرفته و موجب شرمندگیم فراهم نشود.

حسین رضا زاده

فرزند خاکسار ملت ایران




لیست کل یادداشت های این وبلاگ
ستارگان دوکوهه
اربعین حسینی (ع)
هزاران میلیارد تومان در حساب عمره، چه کسی نظارت می کند؟
6 سال زندان به جای چند بار اعدام!
درگیری خونین در مرز پاکستان و شهادت ماموران ایرانی
[عناوین آرشیوشده]