هزاران میلیارد تومان در حساب عمره، چه کسی نظارت می کند؟ - کجائید ای سبکبالان عاشق
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که پى چاره‏هاى گونه‏گون تازد ، چاره‏جویى کار او را نسازد . [نهج البلاغه]
کجائید ای سبکبالان عاشق
هادی ( یکشنبه 87/11/20 :: ساعت 9:55 عصر )

حساب عمره در زمان،خبرساز شد،مدیر کل حج و زیارت  با تکذیب شدید برخی اخبار غیررسمی مبنی بر سوء استفاده از وجوهات مربوط به زائران عمره، خرید خانه توسط برخی مدیران با اعتبار شرکت عمره سعادت را نیزبه شدت تکذیب کرد.

با گذشت سال ها از انتشار اخبار نگران کننده درباره وضعیت حساب عمره که موجودی آن بعضاً به هزاران میلیارد تومان می رسد، هنوزعملکرد این حساب برای افکار عمومی شفاف نشده است.

 حساب عمره متعلق به سازمان حج و زیارت که سپرده داوطلبان اعزام به حج عمره در آن نگهداری می شود، برای نخستین بار در دوره وزارت عطاءالله مهاجرانی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرساز شد که بر طبق اخبار منتشره، مبالغ کلانی بدون مجوز قانونی و صرفاً با نظر وزیر وقت از این حساب برداشت و در مواردی که ارتباطی به سازمان حج و زیارت نداشته، هزینه می شده است.

به دلیل این که حساب مذکور، دولتی تلقی نشده و وجوه آن متعلق به داوطلبان اعزام به حج عمره می باشد، هیچ گاه عملکرد این حساب به صورت دقیق مورد نظارت قرار نمی گرفت.

 پس از روی کار آمدن احمد مسجدجامعی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد، شرایط حساب عمره تغییر کرد و به سپرده کوتاه مدت در بانک ملی تبدیل شد و در شرایطی که سود بانکی در آن زمان به حدود 20 درصد می رسید، تنها حدود 7 درصد سود برای باقی ماندن وجوه سپرده گذاران پرداخت می شد.

 تا ابتدای سال جاری که سپرده گذاری داوطلبان حج عمره به بانک ملت تغییر یافت و مقرر شد سود سپرده های بلندمدت به مبلغ سپرده کلان 1700 میلیارد تومانی 5/3 میلیون داوطلب حج عمره پرداخت شود.

 اما اکنون شرایط شرکتی با نام عمره سعادت که عملاً سپرده های داوطلبان را به اضافه هزینه اضافی آن دریافت و اقدام به تأمین خدمات حج عمره می کند، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 عبدالله نصیری مدیر کل حوزه ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت در این باره به خبرنگار «آینده» گفت: حساب های عمره کاملاً درست است و عملکرد شرکت عمره سعادت نیز دقیقاً صحیح می باشد.

 وی با تکذیب شدید برخی اخبار غیررسمی مبنی بر سوء استفاده از وجوهات مربوط به زائر حج عمره در شرکت عمره سعادت اظهار کرد: در عملکرد این شرکت هیچ گونه تخلفی صورت نگرفته است.

 نصیری همچنین شایعاتی مبنی بر خرید خانه توسط برخی مدیران با اعتبار شرکت عمره سعادت را به شدت تکذیب کرد.




لیست کل یادداشت های این وبلاگ
ستارگان دوکوهه
اربعین حسینی (ع)
هزاران میلیارد تومان در حساب عمره، چه کسی نظارت می کند؟
6 سال زندان به جای چند بار اعدام!
درگیری خونین در مرز پاکستان و شهادت ماموران ایرانی
[عناوین آرشیوشده]