ستارگان دوکوهه - کجائید ای سبکبالان عاشق
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ذره ای از تکبّر به درون دل کسی راه نیافت، مگر آنکه به همان اندازه از خردش کم شد؛ اندک باشد یا بسیار . [امام باقر علیه السلام]
کجائید ای سبکبالان عاشق
حسین ( پنج شنبه 87/12/8 :: ساعت 10:29 صبح )

یادواره ستارگان دوکوهه برگزار می‌شود 

یادواره ستارگان دوکوهه به منظور بزرگداشت سه فرمانده شهید لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص)13اسفند برگزار می‌شود. به گزارش کمیته روابط عمومی ستاد یادواره، سردار محمدرضا یزدی دبیر ستاد برگزاری کنگره ستارگان دوکوهه، یادواره شهیدان سرلشکر پاسدار حاج محمدابراهیم همت، حاج عباس کریمی و حاج رضا چراغی از فرماندهان شهید لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) صبح روز یکشنبه 4/12/87 در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های این کنگره برگزار شد، اظهار داشت: از سال گذشته موسسه فرهنگی شهدای دو کوهه اقدام به برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای استان تهران کرد که اولین یادواره در 13 تیر ماه امسال با عنوان خورشید دو کوهه برای بزرگداشت جاویدالاثرحاج احمد متوسلیان در سالن وزارت کشور با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین کشوری و لشکری و خانواده شهدا برگزارشد.

همچنین مراسم بزرگداشت شهدای عملیات والفجر 4 آذرماه سال جاری در محل مجتمع 13 آبان تهران برگزارگردید.

وی افزود: در 13 اسفند امسال نیز مراسم بزرگداشت 3 تن از فرماندهان شهید لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) و شهدای بزرگوار عملیات‌های خیبر، بدر و والفجر یک با همکاری سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، بنیاد شهید انقلاب اسلامی، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، شهرداری تهران و بیمه ایران در سالن بزرگ وزارت کشور با حضور مقامات کشوری و لشکری، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری مراسم ستارگان دو کوهه با بیان اینکه در مراسم‌های گذشته بیش از 50 درصد از شرکت کنندگان جوانان و نوجوانان بودند که به هیچ گونه ارتباطی با ایام دفاع مقدس و یا خانواده‌های شهدا نداشتند، اظهار داشت: باید با برگزاری این قبیل مراسم‌ها جوانان را هر چه بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: 35 نفر از رزمندگان ایام دفاع مقدس به صورت مستقیم و 50 نفر دیگر به صورت غیر مستقیم و در قالب 5 کمیته پشتیبانی، مالی، تبلیغات و اطلاع رسانی، فرهنگی و برنامه ریزی به برگزار کنندگان این مراسم کمک می‌کنند.

ایشان همچنین با بیان اینکه در این مراسم از تمبر یاد بود این 3 فرمانده شهید رونمایی خواهد شد، افزود: پخش مکالمات بی‌سیم فرماندهان شهید، پخش نماهنگی از ایام دفاع مقدس، خاطره‌گویی و سخنرانی یکی از مسئولین کشور از دیگر برنامه‌های این همایش خواهد بود.

دبیر ستاد اجرای همچنین گفت: مسابقه‌ای نیز در خصوص این 3 فرمانده شهید در زمینه‌های نقاشی، مقاله نویسی، داستان نویسی، فیلم و عکس برگزار خواهد شد که از برگزیدگان آن در روز سوم خرداد سال 88 تقدیر به عمل خواهد آمد.

همچنین محمد کوثری فرمانده اسبق لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این نشست، هدف از برگزاری این مراسم‌ها را انتقال و احیای فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه عنوان کرد و گفت: اگر جامعه ای فداکار نباشد نمی‌تواند به اهداف والای خود دست پیدا کند، لذا لازم است تا با برگزاری این دست مراسم‌ها هر چه بیشتر در احیای این فرهنگ در سطح جامعه، خصوصا در بین نسل جوان تلاش کنیم.

کوثری افزود: همانگونه که فرهنگ عاشورا و محرم سال 61 هجری از طریق برگزاری مراسم‌های مختلف حتی در خانه‌ها به ما رسیده‌است، ما نیز به عنوان بازماندگان هشت سال دفاع مقدس وظیفه داریم تا در انتقال و احیای فرهنگ غنی دفاع مقدس در جامعه تلاش کنیم. 




لیست کل یادداشت های این وبلاگ
ستارگان دوکوهه
اربعین حسینی (ع)
هزاران میلیارد تومان در حساب عمره، چه کسی نظارت می کند؟
6 سال زندان به جای چند بار اعدام!
درگیری خونین در مرز پاکستان و شهادت ماموران ایرانی
[عناوین آرشیوشده]